Sprawdzić, czy link istnieje na stronie www i czy jest indeksowalny?

Sprawdź jak to działa i przetestuj swoją stronę

Gotów sprawdzić na własnej skórze?

Należy sprawdzić, czy backlink do strony istnieje, a także czy jest indeksowalny.

Możesz zweryfikować obecność swojich linków. Upewnij się czy nie jest otagowany "sponsored", "nofollow"lub "ugc", wykryj blokady robotów wyszukiwarek.

Czym jest backlink i jak uzyskać więcej backlinków?

Backlinki to linki, które umożliwiają przejście ze strony w jednej witrynie do drugiej. Gdy ktoś łączy się z Twoją witryną, witryna otrzymuje od niego backlink. Kiedy łączysz się z inną witryną, otrzymuje od Ciebie backlink. Na przykład, ten link prowadzi do YouTube, więc YouTube ma teraz backlink z naszej strony.

Dlaczego potrzebne są backlinki?

Na wartość backlinków składają się trzy podstawowe składniki:

1. Ranking

Takie wyszukiwarki, jak Google traktują backlinki jako oznakę zaufania. Ogólnie rzecz ujmując, im większe zaufanie mają Wasze strony internetowe, tym wyższa będzie ich pozycja w rankingu dla odpowiednich zapytań wyszukiwania.

Skąd to wiemy? Przeprowadziliśmy kilka badań nad czynnikami rankingowymi opartymi na linkach, a każde z nich doprowadziło nas do tego samego wniosku: liczba backlinków z unikalnych witryn (domen dawcy) jest silnie skorelowana z ruchem organicznym w wyszukiwarkach.

2. Łatwość wyszukiwania

Wyszukując nowe treści, wyszukiwarki przeglądają już znane im strony, sprawdzając, czy nie pojawiły się na nich nowe linki.

Ponieważ wyszukiwarki odwiedzają popularne strony częściej niż te niepopularne, szybciej odkryją Wasze treści, jeśli są one powiązane z popularnymi stronami.

3. Ruch z witryn odsyłających

Backlinki istnieją, aby kierować ludzi do tego, co wywołuje ich największe zainteresowanie, co powoduje też, że chętnie do nich przechodzą.

Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę za pośrednictwem linku, otrzymujesz ruch z witryn odsyłających.

Po co sprawdzać przychodzące linki zewnętrzne?

  • Analiza backlinków umożliwia identyfikację linków z niezaufanych domen i wykluczenie ich z profilu referencyjnego;
  • Aby dowiedzieć się, gdzie zostały umieszczone linki o Twojej witrynie i udzielić odpowiedzi na pytania w opiniach klientów, jeśli takie występują;
  • W celu wykrywania spamowych linków, prowadzących do Twojej witryny. Czasami konkurenci mogą umieszczać backlinki w witrynach o zabronionych tematach;
  • Dla przeanalizowania masy linków konkurentów i zaplanowania swojej strategii wiązania linków na podstawie tych danych.

Jak sprawdzić backlinki do strony internetowej?

W celu weryfikacji backlinków, prowadzących do Twojej strony lub stron konkurentów istnieją narzędzia bezpłatne (Google Search Console, Yandex.Webmaster, Neilpatel) i płatne, umożliwiające bardziej głęboką analizę (Ahrefs, Majestic itp.).

Trzeba pamiętać, że Google Search Console i Yandex.Webmaster umożliwiają analizowanie backlinków tylko na Twojej stronie.

Jeśli chcesz zrozumieć ogólny obraz profilu linków konkurenta, możesz skorzystać z powyższego bezpłatnego narzędzia.

powrót do listy Zastosowań