Błąd z kodem 9 oznacza, że w momencie weryfikacji nie udało się rozpoznać Państwa domenę z adresem IP ze względu na niedostępność serwerów DNS, określonych dla Państwa domeny. Nasz system sprawdza działanie witryn w całości – zaczynając od sprawdzenia DNS i kończąc zapytaniem do witryny (serwera), nie buforując (zapamiętując) informacji. To znaczy, że każda weryfikacja wykonywana jest “od nowa”.
Gdy serwery DNS, określone dla domeny przestają odpowiadać, nasz system nie może uzyskać od nich adresu IP Państwa witryny. Ale witryna w przeglądarce może otwierać się prawidłowo. Wynika to z tego powodu, że dane z serwerów DNS są buforowane przez Państwa dostawcę, który zapamiętuje adres IP Państwa witryny i wszystkie zapytania trafiają bezpośrednio tam z pominięciem serwera DNS.
Będzie to trwało do czasu aktualizacji pamięci podręcznej i jeżeli w tym momencie serwery DNS będą nadal niedostępne, witryna przestanie się otwierać. Nasz system nie buforuje informacji i przy każdej weryfikacji prosi o adres IP z serwerów DNS. Jeżeli nie są dostępne, diagnozujemy błąd z kodem 9.
Serwery DNS mogą nie działać przez długi czas lub tylko przez 10-20 minut. Takie krótkotrwałe awarie mogą odbywać się bardzo często. O każdej z takich awarii Państwo będą otrzymywali powiadomienia. Krótkotrwałe awarie nie wpływają na działanie strony (ze względu na buforowanie). Jeżeli nie chcą Państwo otrzymywać powiadomień o niedostępności serwerów DNS (z kodem 9), mogą Państwo je wyłączyć podczas dodawania/edycji zadania, nie zaznaczając odpowiedniego pola w ustawieniu “Powiadamiać o problemach z serwerami DNS (błąd z kodem 9)”.